beslut.

Det där med att ta beslut är minsann och dar inte alltid så enkelt. Ibland undrar jag var min pondus och mitt förnuft tagit vägen. Att istället för känsla gå på förnuft kan ha sina dubier. Jag som styrs till största del av känslospröt och magkänsla är ingen speciellt bra förebild när det gäller kraftfulla genomtänkta beslut!

Och har man då inget tålamod heller då blir ju hela processen rent ut sagt outhärdig. Tänk själv. Hur många gånger har man inte hört: - Du låt oss tänka på saken några dagar och så hörs vi. Att säga så till mig är som att slänga in handduken direkt.
Vaddå tänka några dagar. Då får jag fullkomlig krupp! Nä - ta beslutet nu och så kör vi som det blir. Eller!?!?!

Nu är det ju inte så att jag inte tagit stora och krävande beslut i mitt liv. Det har jag! Rätt många också! Och märkligt nog så har jag väldigt sällan ångrat mig. Även om de ibland tagits "a la minute"! Bakklok är jag sällan. Det beslutet har jag tagit efter långt klokt övervägande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0