allene.

Vilken tur att man umgås gott med sig själv. Tänk om jag tyckt att jag själv var så tråkig så att klockorna stannade när jag kom in i ett rum. Eller att jag inte hade någon humor så att jag inte kunde förstå mina egna skämt. Det hade ju varit en ren katastrof. Jag gillar att vara allene - eller ensam som det heter på svenska. Med mig själv. Då spekulerar jag! Eller löser Svenska Dagbladets korsord. Det händer faktiskt att jag läser en och annan bok också. Gärna långa romaner. Eftersom jag är en människa med många principer så vet jag efter knappt en sida om jag gillar boken eller inte. Så är det!

Lite förbannad har jag varit i sommar då en av mina favoritförfattare inte producerar i den takt jag vill. Lesley Pearse heter hon och skriver just långa romaner som handlar om kvinnors öden. Nu har jag läst alla de hon framkallat och väntar på nästa alster. Hon borde skämmas att hon inte kan skriva för att tillfredsställa sina fans.

Så medan jag väntar så sitter jag här i mitt lilla rum som är ett kombinat av salong, vardagsrum, bibliotek, matsal, gästrum och tv-rum och njuter av regnet utanför, som sprider de ljuvligaste dofter. Jag och världen alltså. Helt allene! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0