ättlingar.

Ibland brukar jag tänka?!?! att jag har förunnats med två enormt kloka barn. JAG?!?! Båda säger saker till mig som är både kloka eftertänksamma och ibland inte så kul att höra på. Men med ålderns rätt? kan jag ta det och har istället lärt mig att uppskatta deras kommentarer. Samtidigt sprids en enorm stolthet inom mig att de är så förnuftiga och kloka och står stadigt på sina ben båda två. Nu ska det sägas att de har en mycket klok pappa - det kanske är därför?

Nåväl, flera gånger har min dotter sagt till mig att jag borde bli författare. - Du har ju så mycket att berätta. Istället för att lösa korsord på nätterna när du inte kan sova, så skriv en bok istället, säger denna vackra varelse. Men var ska jag börja undrar jag. Och dottern svarar - Men du bloggar ju och skriver reportage och artiklar. Det är väl bara att sätta sig ner och skriva. Börja inte från början om det är svårt. Skriv vad som faller dig in.

Kanske har hon rätt. Eller rättare sagt, jag vet att hon har rätt. Det finns en hel del att berätta. Om min pappa, om min morfar, om min mamma, om min familj - egentligen om mitt eget liv. Om konsten att vara lat, eller konsten att vara jag!

Jag ser mig själv mottaga Pulitzerpriset. Iklädd vacker skrud och riktiga diamanter i öronen! Eller kanske Nobelpriset - men först när jag blivit någonstans mellan 88  och döden. För det är då man brukar få den äran. Men så kommer den krassa eftertanken och jag undrar - vem vill läsa min bok?  Jo säkerligen alla mina Facebook-vänner. Och då - då kommer jag i alla fall ha 129 läsare. Speciellt om jag kommer att avslöja smaskiga detaljet om mitt liv i "Konsten att vara jag".


Kommentarer
Postat av: Vänninan

Jag håller helt med din kloka dotter. Du kan väl skriva på nätterna istället för att lösa korsord. Och jag vill verkligen läsa din bok, smaskiga detaljer eller inte. Men jag vill inte vänta tills du blir över 80 för då blir det ju jobbigare för mig att läsa, även om jag har bestämt mig för att bli minst 93 år. Så börja med din bok redan ikväll!!!

2009-08-03 @ 22:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0