hem.

Nu lämnar jag mitt lilla nyfunna paradis. Och ska snart bege mig hem till ett annat av mian insamlade sådana. Mitt lilla hem! i Stockholm. Jag tänker ofta i adjektiva termer och gillar att mittifiera saker. Härnere har jag funnit många små fina paradis och en enorm vänlighet. På bussen till Höganäs åkte jag med en jättegod chaufför som lät mig åka mycket längre än vad jag borde för 22 kronor, det var vad som fanns i min portmonnä. I fiskdisken på ICA berättade expediten om de goda sillarna och önskade mig en fortsatt treviig semester. Och mina värdfamilj bjöd på extradagar och Helsingborg Dagblad till kaffet. Det är vänlighet när den är som bäst. Och den behöver vi så väl! Själv samlar jag på den också. Som så mycket annat.

I Stockholm rusas det på och det är som om det där lilla extra är glömts bort på vägen. För jag är så optimistisk att jag inte vill tro att den inte finns där. Ibland händer det! Som när kassörskan på Vivo sa att hon tyckte mitt namn var så fint. En ung tjej som tagit mitt ID-kort i handen. Jag blev alldeles överrumplad och enormt glad. Det händer rätt ofta att jag strr komplimanger omkring mig! Jag har hoppat på damer på stan och sagt att de doftar gott, har en väcker kjol och att de har ett läckert halsband. Någongång har de reagerat med bestörtning och trott att jag är en galning på permission men de flesta blir väldigt väldigt glada.
Jag gillar att sprida glädje och det där med att lägga band på mig är inte min stil.

Min dotter brukar säga när vi är på väg ner till byn: Mamma, kan du hålla lite låg profil idag. Då tittar jag på henne med förundrar blick och svarar. Ska försöka, men blir svårt!

Kommentarer
Postat av: markvärdinnan

Sitter en kall söndagmorgon och läser flera av dina inlägg på rad, saknar dig och tycker att du är rolig.

Låg profil på byn hoppas jag aldrig det blir.

2009-07-05 @ 10:08:09
Postat av: daisy

Till markvärdinnan!

Saknar dig också jättemkt - täckte senast på dig för några timmar sedan. KRAM

låg profil blir det nog aldrig jag lovar

2009-07-05 @ 23:04:40
URL: http://daisyspekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0