förstånd.

De som känner mig vet om det. Ingen ifrågasätter det, så har det varit i lång tid. Jag har sökt bot - men förgäves. Flera gånger under årens lopp har jag ansträngt mig och verkligen försökt, så intensivt att det istället blivit än värre. Det handlar om att jag är en teknisk katastrof. Ja det är bara förnamnet. Kan inte ens läsa en manual. Och det vet jag att jag inte är ensam om. När jag ska köpa ny mobiltelefon, något som jag fasar för, så säger jag direkt när jag kommer in i affären: - En telefon som till och med jag klarar av. En som fungerar UTAN en tusensidig förklaring.

Datorer ska vi inte tala om. Vid ett flertal tillfällen har jag tryckt på knappar som jag inte borde tryckt på. Och det har resulterat i att något hoppat ut - en programvara eller något liknande - inte vet jag?! Eller så har uppkopplingen blivit tilltuffsad och jag kommer varken ut eller in. Börjar ni förstå hur det ligger till? Jag blir då fruktansvärt irriterad och arg på mig själv, och försöker då trycka på alla knappar samtidigt. Eller banka på knapparna! Det har till och med hänt att jag hållit datorn utanför fönstret i någon slags desperat handling att bli av med eländet.

Ibland önskar jag högst på min önskelista: en helt egen data - och mobilsupport som bor hemma hos mig i min byrålåda. Kommer ni ihåg sången som Lill LIndfors sjöng. Om att ha en man i byrålådan. Önskar jag riktigt intensivt så kanske den uppfylls. Men tills dess så får jag helt enkelt tänka som jag gjort de senaste åren. Att man faktiskt inte behöver förstå allting. Fast för några dagar sedan sa min dotter: Mamma, jag undrar om du verkligen är så här korkad eller om du bara spelar?!

Kommentarer
Postat av: daniela

haha stephie är så jävla sköön! :D

2009-06-28 @ 23:30:23
URL: http://pingisgummi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0