glass.

Jag har en god vän, som har många många fördelar. Men han förstår sig inte på oss kvinnor! För några år sedan tog vi oss till en badstrand någonstans i vårt vackra avlånga land. Hittade en bra plats rätt långt från sans och redlighet. Placérade ut våra ägodelar och gör det man gör på en badstrand. Solar och badar. Efter någon timme säger jag till min gode vän: - Oh vad gott det skulle vara med en glass. Varpå han tittar på mig och säger: - Jasså! Och vänder sig om och börjar sola sin rygg.

Så irriterad jag blev! Kan han inte maka sig upp och gå och köpa glass till oss, tänkte jag i min bestörtning. Men som så mycket annat här i livet så glömde jag väl bort det där och solade vidare. Efter cirka 45 minuter vänder sig den gode vännen mot mig och säger: - Ville du ha en glass, var det så du menade? Trekvart tog det! Och till saken hör att jag fick min glass efter mycket om och men.

Nu undrar jag, varför är vi så svårförstådda vi kvinnor? Det hade varit mycket enklare om jag från början hade sagt: - Jag är så sugen på en glass, kan inte du gå och köpa en! Idag nästan sex år senare än strandincidenten har vännen nog lärt sig en hel del. Tror jag! För när jag sms:ade honom för några timmar sedan och hälsade från stranden i Karlskrona, så kom det genast ett retursms: "Menar du att du vill ha en glass nu eller?!?!"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0