här eller där.

Grannens gräs är alltid grönare. Känner ni igen det? - Varför är jag inte med mina vänner istället för att sitta här på arbetet? - Nilssons gräsmatta är finare än vår! - Hennes klänning är snyggare än min. Jo jo, det där är nog rätt vanliga tankar som kretsar i fleras huvuden. Men med ålderns rätt (oops) så kommer också en viss portion klokskap, mogenhet, vishet. Så även för mig.
Och jag tackar ödmjukt för det. Numera är det inte så viktigt längre.Om grannens gräs är grönare. 

Jag är nöjd med mig själv. Hela mig. Även med "min" lilla gröna äng utanför min min lägenhet. Glad för de klänningar jag har, inte missnöjd med de klänningar jag INTE har. Att banta har jag slutat med, det har jag gjort alldeles för många år av mitt liv. Undrar egentligen hur många kilo jag tappat genom åren? Och hittat igen. Ler när jag ser mig i spegeln varje morgon, ja ja, ibland skrattar jag till och med?!?!?! 

Att inte önska att jag var någon annanstans än där jag är! Njuter av här och nu. Och det är en gudagåva - jag lovar!
Fast lite lite lite önskar jag att jag var i Almedalen just nu. Men å andra sidan, det är det ju som många andra som är!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0