mord.

Hemsk rubrik! Tro nu inte att jag tänker ägna mig åt att skriva en liten kort deckare här på 15 rader. Nej minsann. Däremot tänkte jag bara säga att det är egentligen otroligt att det finns fler invånare i både Midsommer och Ystad kvar att mörda. Morden i Midsommer är en trevlig sympatisk deckarserie, rätt förutsägbar. LIte typisk engelsk! I Ystad huserar kommisarie Wallander. Honom gillar jag, speciellt i Krister Henrikssons skepnad. Nästan så jag blir lite röd om kinderna när jag tänker på honom.

I Grå Läge förra veckan, när dottern och jag gick vår kvällspromenad utmed stranden, så poängterade mitt kött och blod att inte ville doppa sig ensam i havet. Du förstår mamma, man kan hitta lik vid strandkanten. Jo jo, hon har växt upp med engelska och svenska deckare. Och varje kväll svarade jag: - Ring Wallander!

Vem vet om jag träffar kommisarien från Ystad. För nästa vecka kanske det bär iväg till skånska sydkusten. VI får se. Om kinderna blir rödare då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0