ord.

Så åkte jag från kust till kust. Med tåget tvärsöver. Lämnade mitt lilla paradis och sade adjö till den urtrevliga värdfamiljen. LIte vemodigt, men jag känner på mig att jag kommer att återvända. I Karlskrona har jag varit flera gånger. Det är en underbar sommarstad. Bor med utsikt över gästhamnen med alla dess vackra båtar. Inte helt fel det heller.

Pratade länge med en av mina kära väninnor, om ditt och datt. Ja ni vet ju hur vi kvinnor är när vi pratar i telefon. Även när vi ses. Vi "örlar hit och dit", som min mamma alltid sa. Örlar det är när man inte riktigt kan hålla tråden utan hoppar från det ena till det andra. Men vi förstår alltid precis vad vi vill säga och det är inga problem att efter ett tag återuppta det vi pratade om för några timmar sedan. Jesses, jag skrattar bara jag tänker på det! Nu sa väninnan: Ta nu och unna dig semester. Om du kan så förläng resandet när du ändå är ute på tur. VIlken klok väninna jag har. Och jag är inte svårbedd! Inte jag inte.

Jag åker kanske tillbaka till Skåne senare i veckan som kommer. Måste ju lyssna på vad mina vänner säger till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0