trycksvärta.

måste jag ha. Och helst då tidiga morgon. Så tidigt att ingen annan fått trycksvärta före mig. Alltså med det menar jag att jag tillhör släktet - dagstidning måste man ha. Och jag har Svenska Dagbladet. The very best. Ett tag tänkte jag vara modern!? - och prövade tidningslöst i tre månader. Skulle leva i tidningscelibat! Loggade istället in på nätet varje morgon 04.30 för att försöka framkalla den där härliga känslan. Hur kul var det att sitta där framför skärmen med en kopp rykande färsk kaffe bredvid? Jag försökte verkligen, jag ansträngde mig att spela "uppkopplad". Tänkte att jag kanske ska vara väldigt "hype" och även läsa New York Times, Le Figaro, Berlingske, Jerusalem Post och Svensk Damtidning. Men nej, det fuingerade ej. Jag mådde sämre och sämre varje dag. Låg vaken om nätterna och drömde om pappret. Att få hålla tidningen i mina händer. Skakade och levde ett mycket frustrerande liv. Blev elak mot mina medmänniskor, fräste och var allmänt otrevligt. Tilll sist var jag tvungen att acceptera faktum. Jag kunde helt enkelt intre klara av situationen och tog första bussen till Pressbyråkiosken för att bryta celibatet.  Och köpte Svenskan. Sedan dess lever vi ett harmoniskt liv tillsammans, jag och min tidning.

Härnere i Grå läge har inte min tidning anlänt ännu. Idag har jag gått tre gånger till postlådan för att kolla om tidningen anlänt. Och lika besviken har jag blivit. Det är faktiskt det enda abert jag har! Att jag nu levt tidningslöst i tre dagar och tre nätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0