umgås.

Det är sista aftonen här i mitt lilla paradis. Fast jag vet att det finns andra paradis. Jag har några stycken i min samling. Men Grå Läge är ett nyfunnet sådant. Och hit återvänder jag mer än gärna.

Följde min dotter till Helsingborg där hon skulle ta tåget vidare mot Stockholm. Hon står på egna ben och är en redig och självständig ung dam. Nu ska hon vidare på upptäcktsfärder med kompisar.

Sedan kunde jag inte fort nog komma från "storstan" och ut här på landet igen. Av med den chica sommarskruden och på med den lättare varianten, den som jag har på verandan. Tillagade en kopp kaffe med tradionell mjölk och socker. Sedan ut i solen. Fötterna på bordet, solkrämen på och snudan i vädret. Snudan är skånska och betyder ansiktet, för den som inte förstår utrikiska.

En del bokläsning har det blivit denna vecka och så även i eftermiddag. Nu ska jag umgås med mig själv och det har jag inga problem med, tack och lov. Jag till och med pratar med henne Daisy titt som tätt. Rätt angenämt. Även på nätterna upplyste min dotter mig härommorgonen. Eller som någon annan sa vid ett tillfälle. Tyst är du aldrig Daisy, inte ens när du sover....Ha en skön afton, kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0