pratstund på Strand.

- Saker och ting blir inte alltid som man trott, sa min äldste arvinge, sonen. Han hade sms:at (sådant gör man ju nuförtiden istället för att prata direkt i telefonen) och föreslagt att vi skulle dricka en kopp kaffe på Strand Hotel. Modern, alltså jag blev själaglad och svarade givetvis JA per telefonsamtal.

Så sågs vi igårkväll och kunde inmundiga koffeinfritt kaffe. En god kopp och en härlig pratstund. - Nä, du det ska gudarna veta, svarade jag. Saker och ting blir ganska ofta inte som man tänkt. Men det kan istället bli mycket bättre.
Kan ni höra mig säga detta. Lite förnumstigt, mammaaktigt nästan i en salvesam ton. Och så drar jag några exempel, lite halvdramatiska sådana.

Sonen tittar lite halvslött på mig och nickar lite instämmande. Sedan ger han mig det där sanslösa charmiga leendet, som betyder: Mamma, det räcker nu. Alltså du behöver inte avlägga en hel forskningsrapport. Det handlar bara om att en resa till Eksiltuna blev inställd.

Jag skrattar nu när jag skriver detta. För det var så fruktansvärt typiskt mig. Och honom.

Vi fortsatte vår trevliga sejour på Strand om pratade om ditt och datt. Sådant man gör mamma och son, vi som faktiskt inte träffats på 14 dagar. Det är gott att leva och vara mamma. Även om saker och ting inte alltid blir som man trott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0