sprittossig.

Vi har blivit sprittokiga i detta vackra avlånga land. Inte så att alkoholkonsumtionen ökat markant den senaste veckan  - nej utan jagandet av handsprit. Det har gått så långt så att svensken närmast vallfärdar till det hygglige grannlandet i väster - Danmark alltså. Där är man inte lika hysterisk över att få svininfluensan som vi i Sverige. Så där finns det handsprit att få!

Nåväl, som en i familjen sa igår - Va sjutton lite vanligt sunt förnuft och rejäl handtvätt är väl inte fel.
Eller som någon sa för inte så länge sedan: - herregud vi svenskar är helt galna i att duscha femton gånger om dagen, men tvätta händerna efter att ha varit på toaletten är det visst inte så många som gör.

På bussen satt jag häromdagen och en man hostade rakt ut i luften. Jag hade som vanligt svårt att "hålla truten" och ville vända mig om och säga att han kunde väl ta och hålla upp armvecket och hosta i sin tröja om inte annat. Men så tänkte jag på de pinsamheter som brukar uppstå när jag säger sådana korkade vettiga saker. Så jag höll tyst. Men det var svårt ska jag lova!

Nu har jag i alla fall sållat mig till de flesta landsmän och inköpt en liten manick som ser ut som en penna, i rosa och med den puffar man lite lätt i handen. Ingen sprit men handtvätt av någon sort. Dyrt som sjutton. Här kan det nämligen tjänas pengar. Om det hjälper vet i sjutton. Men tanken är god och psyket känns tryggat! För denna gång!



Kommentarer
Postat av: markvärdinnan

Kolla om du kan dricka ur pennan! Då kanske den blir mer värd.Själv sitter jag i New York och konsumerar 63 procentig spritgele, lite varm i strupen.

Går även att tvätta med.

Billigt over here.

2009-09-09 @ 23:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0