på fel ställe.

Nu när solen kommer in i mitt vardagsrum/salong/arbetsrum/bibliotek/TV-rum så kommer jag att tänka på en incident i mitt förra liv!

Det var på den tiden jag var stadgad? och vi tillsammans med ett annat par var på semester i Italien. Vi hade alla fyra, intagit strandstolar nere vid vattenbrynet. Solen stod på topp så också vårt humör och solkrämen  var insmord över hele kroppen. Jag och min väninna pratade och pratade, om allt mellan himmel och jord. Ja ni vet, sådant som vi kvinnor pratar om. I flera timmar låg vi där och babblade, allt medan solen förflyttade sig. Det var ljuvligt gott!

Senare på kvällen när vi var omklädda och stassade för middag så undrade jag varför i all världen våra respektive män var så solbrända och vi två kvinnor bara blivit lite lätt röda. Svaret blev: - Men käraste du, det är väl inte så konstigt. Ni snackar ju så infernaliskt mycket och länge, att solen går in i munnen på er istället!

Den gången blev jag svarslös, vilket inte händer så ofta liv jag lova! Numera läser jag gärna när jag sitter i solen och pratar mindre, men inte sjutton blir jag mer solbränd för det!







Kommentarer
Postat av: CarinaFina

Det kunde ha varit värre, Daisy!

Låg själv på Kanarieöarna en gång i ungdomen och pladdrade och pladdrade. På kvällen var jag helt illröd på vänster sida, och min kompis helt illröd på höger sida. Det var väldigt roligt, för alla andra!

2010-04-06 @ 18:06:34
URL: http://soldatmamma.blogspot.com
Postat av: Daisy

Käraste Carina! Jo du har helt rätt, men nu såhär i efterhand är ju din historia fruktansvärt rolig. Men jag kan tänka mig att då var den bara "ont"!

2010-04-06 @ 18:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0