lila

Min käraste goaste vackraste bortgångna väninna älskade lila. Och det gjorde hon långt innan det blev "inne". - När damerna klär sig i lila börjar åren ila, sa hon på vårt modersmål och så skrattade vi så som bara vi kunde....
Själv har jag aldrig varit så förtjust i den färgen. Jag är mer rosa?!?!?! Och eftersom jag är en mycket principfast? kvinna så har jag sagt, den färgen kommer aldrig över min tröskel.

Här i mitt älskade Hjorthagen bor en dam som uppenbarligen också älskar lila. Så till den milda grad att hon klär sig i lila från topp till tå. Jag överdriver inte. Hon har till och med lila paraply, hårspänne, ryggsäck - ja det HELE. Vi kallar henne för "fru lila". Och när dottern och jag ser något lila i butikerna så tittar vi på varandra och säger tillsammans: Ring fru lila!

Men som sagt, jag är ju inte så förtjust i lila. Och jag är ju principfast.
Som jag berättat tidigare så är det SVINKALLT i mitt sovrum och jag har lagt beslag på alla de plädar som finns att uppnå i mitt lilla hem. Så i mitt mångfascetterade rum, där finns ingen härlig filt att svepa in sig i. Och vi är alldeles för lata för att ta oss enda bort till sängkammaren för att hämta in de som finns där.

Alltså bar det iväg till affären igår för att inköpa pläd. Och jag hittade en helt ljuvlig sådan, varm och gosig.
Den bars hem och igårkväll intog jag soffan och njöt av att svepa in mig i denna nya vackra varma tingest. Bara lite så där i förbifarten vill jag nämna att den är lila! Min älskade bästaste väninna ler STORT i himlen!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0