litet men naggande gott

Det är underbart med goda vänner. Det har jag sagt många många gånger. Och jag säger det idag igen. Jag har några riktigt GODA vänner som jag värnar gott om och det är ömsesidigt. En helg som julen, då majoriteten av svenska folket firar med klappar och mycket god mat, dans och dryck så visar det sig vem som är de bästaste av vännerna. Jag som inte ens firar jul, då jag är judinna, hade tänkt sitta vid tv:n och njuta av min ensamhet. Som jag i och för sig inte har något emot. Men då kom inbjudningarna.

Min vackraste godaste smartaste yngsta väninna bjöd till en helt fantastisk julaftonsmiddag med goda vänner och urtrevliga klappar. Ohhhh så trevligt det var. Och som om det inte var nog så ringde bästaste läckraste väninnan på Gärdet och frågade om jag ville komma över på sillmiddag. Vem kan säga nej till en sillamiddag! Där firade jag med min gudson och hans bror och det var en jättetrevlig kväll.

Men nu till rubriken. Jag har njutit så av maten kan ni tro. Och ändå så är det bara lite mer än åtta veckor sedan jag låg på operationsbordet. Och när jag vaknade upp trodde jag nog inte att jag skulle kunna äta lite men njuta så oerhört mycket av det. För jag har nog alltid trott och tyckt att man måste att jättemycket för att njuta. Men se - så är det inte.

Jag har ätit sill, lax och ostar, lite av varje. Men OJ VAD JAG NJUTIT!




Kommentarer
Postat av: Fredrik i Sollentuna

Härligt Daisy!

Det är du värd!



Vi ses, stor nyårskram på dig!



Fredrik

2010-12-29 @ 10:12:51
URL: http://fredrik.vartsollenuna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0