mössa

Det där med mysse kan väcka till stora debatter. I småbarnsfamiljer tar föräldrarna på barnet mössan varpå den lille/lilla slänger den på marken. Förr i tiden ville inte ungdomar har mössa på sig och deras föräldrar låg sömnlösa på nätterna inför detta bekymmer.

Numera så har di unge på sig mössan i tid och otid. Jag ser ofta unga män - pojkar kallas de visst - ha på sig mössan i klassrummet. Tänk att det kan vända så!

Jag går GÄRNA med mössa. Så fort det närmar sig nollstrecket har jag alltid en liten mysse att ta till. Jag har inköpt en sort i flera olika färger: orange, rosa, benvit, brun. Med tofs på. Det är inga dyra tingestar jag investerat i. Nä se det får de unga damerna på stan stå för.

Häromdagen tog jag vägen förbi några boutiquer och kollade mössor. Där fanns alla varianter i cashmere med räv och kanin. Ull med både det ena och det andra. I fantastiska priser i allt från 1500 kronor och uppåt. Herrejesses tänkte jag. Det duger bra med en för 79 kronor stycket som jag betalt för mina. De värmer mig så gott om huvud och öron.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0