nobelt

I alla år som jag kan komma ihåg har jag suttit klistrad framför tv:n för att titta på Nobelfestligheterna. Det är något speciellt med den 10 december. Magiskt på något sätt. Inte bara att det är Luciadagen utan det är nog mest det där med att Stockholm intas av smarta belönade snillen. Och alla de vackra klänningarna som det tillhör!

För många många år sedan gick min mamma till TV-handlaren på Regementsgatan i Malmö en dag i början av december. Och hon köpte en ny tv. Den blev levererad och installerad just den 10 december och när vi satte oss tillrätta i soffan så var det första gången som vi såg färgerna på klänningarna. Vilken otrolig upplevelse. Jag tror inte att någon ungdom idag kan förstå den känslan. DET VAR SÅ OERHÖRT STORT.

Ikväll är jag visserligen bortbjuden på middag  - men jag ska viska till värdinnan att vi nog får bryta taffeln lite tidigare för att hänga med i svängen ochvara  lite "moderiktiga" - alltså att kolla nobelstassen.



Kommentarer
Postat av: Urtidsdjuret

Hej!



underbart skrivet om färgtv! Men var är din klänning!

2010-12-10 @ 17:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0