5,4 i lyckotestet

Oförskämt bra har jag det. Så är det. För det mesta. Och precis nu i denna stund, klockan 10.50 den 3:e juni 2010 sitter jag på Blockhusudden allra längst ut på Djurgården med en kopp kaffe, en ostmacka och min dator. Det känns som om jag har hela skärgården framför mig, men så är det givetvis inte. Skit samma, underbart har jag och jag förstår nu att jag har 5,4 i poäng i Svenska Dagbladets  Lyckotest. Av 6 möjliga.

Efter testen spekulerade jag rätt länge?!?! på om man verkligen kan mäta lycka? Och vad är det som gör att vissa människor känner sig lyckligare än andra. Jag tror själv inte att det har med pengar att göra. Det är inställning till livet! På min bank finns inte ett öre, min lilla pr-firma drar in så pass att jag klarar mig och min dotters livhank. Mat, hyra, lån och de andra fasta kostnaderna. Skor och väskor är min passion - men jag har så många att jag knappats behöver fylla på lagret. Även om det slinker ner ett par med hem ibland, då är det antingen på extrapris eller har sparats till en längre tid.Till lyckobidraget hör att jag kaffar varje dag på stan. Och det är väl investerade kronor.  







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0