delikat.

Jag är säkerligen inte ensam om att älska god mat och dryck. Det syns på mig. Åtminstone att jag älskar mat?!?!
Och champagne tillhör en av de STORA favoriterna. Winston Churchill som också är en av mina stora favoriter myntade orden: Champagne ska vara torr, kall och gratis. Och om det kan jag informera om att jag idag blev serverad precis champagne ikväll såsom Sir Winston ville ha det.

I afton var jag nämligen inbjuden av en god vän till Chaine des Rotisseurs korande av Årets Unga Kock. Jo det är sant. Jag var med. Där var det mingel och tingel tangel och tjusigheter. Och champagne. Först fick vi en Piper- Heidseck och till förrätten Bereche Brut Reserve. Ljuvligt var det. Och faktiskt - jag kan om jag vill. Både mingla och föra mig. Min mamma ler där hon är nu, i himlen, hon behöver inte skämmas över mig. Jag skålade när jag skulle och åt med kniv och gaffel och visste vilket glas jag skulle ta. Sådant har man ju fått lära sig en gång i tiden. Och det sitter kvar - i ryggraden.

Gott var det, oj oj oj. Både maten och dryckerna. För att inte tala om sällskapet. Vid min bordsända hade vi otroligt trevligt. Skrattade gott och länge, och jag fick i detta matälskande sällskap "komma ut" och berätta att jag inte har gasspis hemma. Att jag inte ens gillar gasspis. Det var som att svära i kyrkan. Men skönt att få det sagt.

Nu mår jag så gott i min mat- och drycksjäl. Men även i vänskapssjälen. Det är härligt med vänner och att lära känna nya underbart trevliga människor. A votre santé!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0