112!

det låter kanske allvarligt. Och det är det inte, åtminstone inte på det sättet. Men man kan behöva hjälp i många olika situationer. Som till exempel när jag har shoppat! Om detta ska jag förtälja!

För några år sedan var jag med min käraste dotter och shoppade. Det är ingen ovanlig situation i vår familj. Vi ÄLSKAR ATT SHOPPA! Men nu var det så att jag var i desperat behov av ett par svarta jeans. Och det är inte det lättaste när man drar storlek större. Samtidigt vill jag att de ska vara snygga, läckra, tuffa och gärna tighta. Jo så är det. För fastän att man är kurvig, mullig, tjock (kärt barn har många namn) så ser man inte smalare ut för att det hänger på en. Eller hur?!?!

Nåväl där står vi i affären, och jag hatar att prova. vem fasiken vill se på den där blekfisiga damen med stor ändanom! Inte jag i alla fall och inte i en urtråkig provhytt i storlek XS!!!! Så jag tar ett par 44:or i ren optimism och ska precis betala dem när min käraste vältaliga dotter Högt säger: - Mamma glöm nu inte att ta med dig mobilen ner på golvet när du ligger där och försöker ringa SOS för att få hjälp att komma upp när du äntligen fått på dig jeansen.

Expediten brast ut i ett STORGARV och varenda gång jag kommer in i affären skrattar hon STORT när hon ser mig. Jag bjuder på den. Så givmild är jag!

PS: Jeansen fick jag av någon anledning lämna tillbaka. DS  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0