glöm inte kaffetåren.

Det har blivit populärt i vårt vackra land att kaffa - alltså att dricka kaffe på café. Det är trevligt tycker jag. Och något som jag gjort länge och väl i många år. Nu kaffas det på längden och på bredden och på konditorier, caféer, hotell, barer, restauranter, varuhus, bensinmackar och på väg någonstans. Och man får betala för den lilla koppen vill jag lova! Men ok, ska det nu vara DYRT ska det smaka gott också! Att betala kronor 38 för en latte som inte smakar annat än "som när man räcker ut tungan när det regnar" är hutlöst. Men det är kanske stolen, utsikten, platsen man betalar för.

Min bortgångna vackra kloka skånska saknade väninna och jag vi kaffade rejält. Det vill säga vi satt länge och väl och njöt av vår kopp. Men vi visste ju lika väl som alla andra att det nog inte bara var kaffet vi var ute efter. Utan pratstunden. den är MINST lika viktig om inte VIKTIGARE än kaffet.

Nu i dessa sociala mediers tidevarv så får vi inte glömma bort kaffetårens betydelse. Som gör gott för lekamen och själen. Utan kaffet stannar Sverige, så bevara den sociala kaffestunden.



kgränd i Helsingborg. Mycket gott kaffe!


Kommentarer
Postat av: markvärdinnan

Håller med!

Men en bortglömd konst - eller förmåga - är att spå i kaffesumpen.

Hos mig kan du gå kurs - jag utbildar mig till sumpcoach! Ett framtidsyrke --- tänk att känna med handen över mönstret i botten på koppen ---- och där upptäcka en framtida förmögenhet eller olycka...

2010-05-11 @ 13:22:36
Postat av: carina

Daisy, don´t you never, ever ta en kopp kaffe på St Markusplatsen i Venedig!!!!!!!!

Det var nästan så jag fick diska mig och sonen ut därifrån.

2010-05-12 @ 09:40:44
URL: http://soldatmamma.blogspot.com
Postat av: Daisy

Markvärdinnan: Jag bokar genast en tid hos sumpcoachen!

Carina: Hua - det är inte roligt. men å andra sidan får man GLO och det är ju kul det också! På Grand Hotells Cadierbar kostar kaffet 50 kronor och man får en hel silverkanna. Man kan både GLO och NJUTA! På Café de la Paix i Paris kostar kaffet 90 kronor koppen och då är koppen inte så stor. HEHE. Trevlig helg Carina

2010-05-12 @ 16:59:59
URL: http://daisyspekulerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0