rör inte.

Hur många gånger har jag inte sagt det till mina barn när de var små. När vi var i affärer eller hemma hos gäster. - RÖR INTE! Titta,  men inte RÖRA! Och det har aldrig varit något problem. Jag tror eller kan inte påminna mig att någon av mina två arvingar någonsin rört något de inte borde röra. Eller haft sönder något. Inte ens hemma. -SPILL inte, har jag också sagt ett otal gånger. Och vem är det som spiller - jo - JAG SJÄLV. På min blus eller topp vid min vackra barm kan man för det mesta se vad jag konsumerat den senaste timmen. Allt ifrån köttfärs med spagetti till glass med hjortronsylt!

Nu var det så att jag "turnerade" förra veckan i vårt vackra land. I södra Sverige kuskade jag runt. Då passar jag på att shoppa lite också! Så mår jag så gott i min shoppingsjäl. På H&M i Kalmar såg jag ett så läckert halsband som jag tänkte - det måste jag bara prova. Och det gjorde jag, det var bara det att jag tog på det utanför min kappa och sjal, så när jag skulle ta av det så - just det. Gick det i TUSEN bitar. Pärlorna trillade iväg långt bort på golvet och jag fick gå där och skämmas och plocka upp. Skaka kappan och lite annat för att smyckesstenarna skulle hitta ut från alla skrymslen i min kropp. Alltså fy för sören, som jag skämdes. Fast å andra sidan är det skönt att vara 50 plus i en sådan situation.

Men nästa gång ska jag säga till mig själv - Daisy se men inte röra!


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej Daisy,har precis som du en hylla. Och spiller ALLTID. Vad gör man?????

2010-05-15 @ 23:00:43
URL: http://soldatmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0