kvinnans bästa vän

är SMINKSVÄSKAN. Det har jag kommit på helt själv?!?!?!
Och den var givetvis med på sjukhuset.
När jag vaknade upp efter operationen var jag inte så kaxig. Det kan jag lova. Men smärtlindringen - epiruralen - gjorde att jag inte hade ont. Observera att denna får man endast när man ska öppna upp, alltså skäras i. Den som gör en Gastric Bypass blir laproskoperad (titthållskirurgi) och behöver inte sådan smärtlindring.

På uppvaket gör man precis det som namnet står för - man vaknar upp. Personalen är oerhört proffsig och det finns tid för en kindklapp och lite snack när man börjar bli piggare. Runt omkring mig hörde jag härliga kommentarer från den som fortfarande var lite snurriga. - Var är mina skor? OJ vad varmt det är här i Malaga! Härligt med många söta flickor?!?!?! Undrar vad jag själv sa?!?!

Första kvällen på 64an gick kanonbra. Har man inte ont mår man ju bra och blir piggare. Jag ringde runt till nära och kära. Men sova det kan jag ju inte annars heller - och med tre andra i rummet är det inte så lätt. Det snarkas, stönas, ojas, och lite annat......

Dagen efter kan vi kalla det för, tog jag fram sminkväskan och gjorde en liten make-over. Inte den stora utan den lilla varianten. Ögonbrynspennan är viktigast, så inte mitt halva ögonbryn visas. Det är sant - mitt högra är halvt (haha), lite ögonskugga och så lite rouge. Oj vad rouge kan göra gott.

Så kom tv4 -teamet med en enorm blombukett - och allt filmades! Jag blev så glad att tårarna började rinna.
Otroligt. Så där låg jag i sängen och grät med blommor i handen. Vilken syn. Och den vackra vita sjukhusskjortan hade piffats upp med en rosa tröja. Sån är jag! Men jag kunde inte dölja mina två stora attribut som så tjusigt hängde långt långt ner över maggen.

Bilden är tagen av en god väninna "dagen efter"!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0