tant

Spekulerar över ordet "tant"! Är det ett skälsord eller en komplimang? Förr tyckte jag att allt som signifierades med tant var förfärligt. Nu undrar jag. Är det verkligen det. Eller är det jag som börjar bli.........äldre!?!?!?!

Min ljuvliga vackra smarta UNGA väninna sa idag att: tant är hett! Oj tänkte jag. Vi 50-talister som eftersträvar att nästan se ut som våra yngsta döttrar. Ju yngre desto bättre. Och det kan bli riktigt tossigt, minsann. Som när jag inhandlade en svart klänning med rosa små blommor på och med en liten liten ärm som är lite rynkad. Kommer inte ihåg vad det heter (ooops) men ni förstår säkert vad jag menar. Dotterns kommentar när jag visades upp den var: Nä men mamma, det ser ut som om du lånat den av en liten flicka?!?!?!?!

Alltså tillbaka till tanten. Kanske ska jag slå ett slag för den tjusiga tanten. Hon som vågar ha hatt på huvudet och inte alltid vara så trendig. Hon den läckra som inte räds att gå mot stormen men mer än gärna har både skor utan klackar och skotskrutig kjol!

Hurra för henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0