dan före dan.....

har tillbringats på stan. Mest i livsmedelsbutiken på Östermalmstorg. För diverse storhandling så att det finns de rätta varorna när jag kommer hem från hospitalet. Fil, youghurt, juice, färdiga soppor, ingredienser till soppor, en finmaskig sil (borde man kanske ha haft hemma, men jag är ju ingen riktig matlagerska- bara äterska!), buljongtärningar, vällingar av diverse slag och sist men inte minst mjölk!

Då förstår ni kära läsare att det vankas flytande kost. Det stämmer det. I fyra veckor. Och då menar jag verkligen flytande. Inte ens en liten liten bit får finnas gömd i kosten för då blir det pannkaka av det hele. Såret måste läkas och den lilla magsäcken (fickan) ska vänjas.

Om jag är nervös inför detta - nej inte det minsta. Det klarar jag. Och det har jag gjort förr. Men vad som "oroar" mig mest det är att jag MÅSTE LÄRA MIG att äta sex-sju gånger per dag. Min nya lilla magficka kommer endast att kunna ta emot högst två deciliter föda åt gången. Som ska intas under minst 20 minuter. Efter 2,5 timmar är det dags för nästa måltid. Alltså frukost, lunch och middag. Däremellan ska fyra mellanmål portioneras ut. Ordning och reda. Och planering. Inte min starkaste sida. Men det är NU eller ALDRIG!

Tankar så här dan före dan - nä faktiskt inte. Alla tankar har redan tänkts och malts. Fram och tillbaka. Ut och in. Upp och ner. Nu är det bara några timmar kvar. Snart kör vi. Mot ännu bättre tider<3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0