"sista måltiden"=)!

Nu går tiden fort. När jag fick besked om operationsdagen tyckte jag det var så långt framme i tiden att jag nästan tappade "lusten". Men nu - är det bara ett och ett halvt dygn till incheckningen på Danderyds Sjukhus.

Det är flera runt omkring mig som har hört av sig idag och undrat hur jag mår. Och några av mina närmaste ville käka "sista måltiden" med mig. Det har vi skrattat gott åt. För inte sjutton blir det sista måltiden precis, snarare sista vrålätandet. Jag började med en latte på Alberts. Det är ett av mina stamcaféer. Och i vanlig ordning tog jag en stor latte med socker i (jo du läser helt rätt. Socker i). För dagen beställde jag en chokladboll. Det var den sista i alla fall.

Efter Albertsbesöket åkte jag med en vän till Söder för att inta en ostbricka på Urban Deli på Nytorget. Bredvid Nytorget bodde jag en gång i tiden. I mitten av 80-talet. Jag hade hemlängtan så det blev helt enkelt Skånegatan i Stockholm! Det är ju en herrans massa år sedan. Och då var det minsann inte inne eller trendigt att bo på Söder. Jag pluggade på journalistskola på kvällarna och min make fick hämta mig vid busshållplatsen varje kväll. Men det var då det.

Ostbrickan smakade helt ljuvligt gott. En liten ostbricka är inget jag behöver avstå från i framtiden. Om jag äter långsamt och tuggar ordentligt kommer jag kunna njuta av denna delikatess och kanske dela med någon annan.

Från Söder skjutsades jag ner till City igen. Gick och kollade på lite kläder och drömde mig bort i tron om att jag om några månader kanske kommer in i en storlek 40 (drömma kan man ju). Idag drar jag 46-48!!!! Och så småskrattade jag åt mig själv och tänkte att ett sådant där vackert svart klänningsfordral utan ärmar ska jag ha och med höga klackar på cirka 10 cm ska jag trippa ner för en tjusig vit trappa för att tas emot av en stilig?!?! man iklädd smoking. Han behöver inte rida på en vit häst dock!

Dagen och kvällen avslutades med en härlig måltid på mitt favoritställe numero uno - KB! Ett glas chardonnay, sill & strömming och en cappuccino. Tillsammans med dottern och en mycket god väninna. På torsdag börjar livsstilsförändringen.......

 


Kommentarer
Postat av: Väninnan

Daisy, så klart att du kan köpa den lilla svart i storlek 40.

och vilken härlig dag du har haft!

Kram o lycka till!

2010-10-26 @ 22:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0