det känns ju som igår

eller kanske inte. Klockan var 12.14 alltså mitt på dagen. Den 23 april för 18 år sedan. Då föddes min yngsta arvinge. Hon kom ut som ett yrväder, med massor med svart hår. En jättekalufs, med de vackraste av ögon. Hon var helt bedårande söt. Och hon doftade som den bästa av parfymer. Lilla söta goa, vår dotter. 

Idag fyller hon myndig och det är helt fantastiskt roligt. Hon är en mogen ung tjej som står fast på marken. Och nu är dörrarna än mer öppna för henne. 

Firamdet började redan imorse. Med sedvanlig kaffe på sängen, ägg-och avocadosallad, matza (det judiska påskbrödet) och så ett STORT påskägg med diverse småpresenter. Huvudpresenterna har hon redan fått.

Sen blev det rosévin på Strandbryggan med övriga familjen och härliga vänner och kompisar. I strålande sommarsol. På Strandbryggan höjde pappa, jag och min bästaste väninna medelåldern med ett antal år, men det gjorde vi så gärna. Vi bjuder på det, sa vi!

Nu har hon gett sig ut i Stockholmsvimlet. Efter att ha fixat och donat och gjort sig ännu vackrare. Nu börjar "vuxen"-livet. Och du är beredd min käraste av alla söta. 



Kommentarer
Postat av: Steph

Älskar dig!

2011-04-23 @ 18:59:32
URL: http://Stephiesmode.se
Postat av: Emilia

Tänk vad tiden går! Trevlig påskafton!

2011-04-23 @ 23:56:22
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0