fettskatt

Ibland undrar jag om det är första april varje dag. Idag var det dags igen. Att vi eventuellt ska införa en fettskatt.


För det första blir jag urbota förbannad av att man kallar överviktiga människor för FETA! VI är överviktiga och inget annat. Och även om jag idag är lättare, så är jag en så kallad "nykter överviktig". Men inte nykter fet!
EN av våra mest kända professorer inom detta område, använder också alltsom oftast ordet "feta". Nä nu är det dags att vi går man ur huse och säger att det heter ÖVERVIKTIGA och inget annat. 

Alltså tillbaka till fettskatten. Vem ska bestämma om vad som är fett och inte fett? Maria Larsson, Fredrik Reinfeldt, Göran Hägglund eller Maud Ololfsson? Ska man beskatta en födelsedagstårta på ett sjuårskalas? Eller om jag beslutar mig för att bjuda alla patienter på Astrid Lindgrens Sjukhus på chocklad eller tårta, ska det fettbeskattas. Kära nån. Första april igen eller?!?!?!?!



Kommentarer
Postat av: Mari

Jag håller med dig.Jag har inte varit fet utan precis som du överviktig.



SV: Tack för dina fina ord och uppmuntrande kommentarer.



Kram

2011-04-29 @ 21:58:28
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0