uppe i ottan

Satte klockan på tio över sex. Först tänkte jag  -  det är väl ingen idé att gå och lägga sig. Men det gjorde jag  - gick och lade mig. Somna kunde jag inte. Utan jag löste världsproblem, som till exempel hur många par skor jag skulle ha med mig på min lilla resa. Och hur många väskor. Undrade om jag kanske skulle räkna skor istället för får, kanske somnat då?!?!?!?!

När klockan så var fyra då gav jag upp och började städa kökslådorna.Konstig tid att göra sådana ting, men då jag aldrig gör det annars, så får man ju säga att det var ett bra initiativ. Och så kom Svenskan inflygandes genom brevlådan. Vilken lycka. Sedan gjorde jag något oerhört korkat. Gick och lade mig igen och fick en timmes sömn. Då säger det sig själv att man är ännu tröttare när man vaknar.

Så gav jag mig iväg till Centralen och upptäcker till min stora förvåning att staden är full av morgontidiga människor på väg till sina arbeten, Klockan sju på morgonen. Då brukar jag ligga i min säng och sova sött. Det blev en STOR chock för mig. Har nästan inte hämtat mig än........



Kommentarer
Postat av: Fridolf

Haha - ja du vi är många som är uppe med tuppen

2011-04-27 @ 09:31:08
Postat av: emilia

Hej Daisy, tack så otroligt och innerligt för dina fina ord! Tack.



Jag blev lika förvånad jag en ytterst tidig morgon när jag skulle ta ett tåg fr Ystad till Malmö kl 5. Där möttes jag av en bekant som var på väg till sitt arbete i Danmark, vilket hon gör varje morgon.



Sköt om dig härliga du!

2011-04-27 @ 10:47:46
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0