älta

Jag spekulerar ju en del, som ni kära läsare har förstått. Inte för att jag tror att jag spekulerar mer än vad andra kvinnor gör. Vi är världsbäst på att älta tankar. Vi kvinnor alltså. Och speciellt på nätterna. Då surrar det ordentligt i huvudet kan jag lova. Och har jag inte något att spekulera över så kan jag snabbt hitta på något. Världsviktiga ting, som till exempel vad han den där filmskådespelaren heter, som spelar huvudrollen i filmen, vad den nu heter. Mot henne - hon som är blond och brunögd. Vad sören är det nu han heter. Det kan jag ligga och fundera över i timmar, så till den milda grad - att jag inte kan somna. Inte ens av utmattning. 

Förr när min mamma levde så kunde jag ringa henne om morgonen och fråga. Men där hon nu befinner sig är lite svårt att ringa till. Än har man inte konstruerat någon linje som går via cybern till himlen. 

Annars kan man oroa sig över sina barn. Då kan man också mala och älta tankar minst en hel natt. Och även om man egentligen inte behöver oroa sig över dem, så finns det säkerligen något man kan finna på. Som till exempel hur det ska gå för dem när de blir 40 år. Eller om de har mössa och vantar på sig när det är 10 minusgrader ute. Och så är den natten snart över.

Det här med att klippa navelsträngen är lättare sagt än gjort. Att säga det och mena det är en sak. Men att spekulera om de klarar sig om 20 år är en helt annan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0