expressen och Anna Book

Det är väldigt sällan som jag använder min blogg till att gnälla eller uttrycka min upprördhet. Men idag är jag tvungen. Just därför att jag vet att det är många av mina medsystrar- och brödrar som läser bloggen. Vi som gjort någon form av magsäcksoperation. 

Idag skriver Expressen om Anna Book - eller de citerar från hennes blogg. Där hon ojar sig om hur synd det är om henne för att hon på grund av bland annat sin magsäcksoperation inte får bli med barn och inte göra fler situps! Oj oj stackars henne. Men kvinnan är ju 40 år, har två friska fina barn och har en fin kropp. Vad gnäller hon för. 

Visserligen har hon fått operera in ett "nät" i magen för att hålla ordning på "inälvorna" - men det är komplikationer från ett tidigare misslyckat kejsarsnitt. Och har inget med Gastric Bypassoperationen att göra.

Vi som är opererade - antingen Gastric Banding, Gastric Bypass eller som jag en konvererad från den första till den andra, gastric bypass - vi vet ju att livet aldrig blir som förr. Det har vi förhoppningsvis gått in det med öppna ögon. Så är livet i sig. En operation förändrar livet. Det spelar ingen roll om det är en knäoperation, hjärtoperation eller magsäcksoperation. Livet blir inte som förr.

Lyckan kommer inte av en operation. Men man kan få ett drägligare liv. Knät kan fungera och man kan förhoppningsvis gå bättre än vad man kunde innan. HJärtat fungerar och man  kan leva ett bättre liv och så också med magsäcksoperationer. 

Jag kan inte äta lika mycket som jag kunde innan operationen. Inte heller dricka samtidigt som jag äter. Inte äta fort och inte vräka i mig. Inte äta godis och kakor eller söt glass. Men det är ju hela poängen. 

Om det nu varit så att jag inte kunde göra fler situps i framtiden - so what. 

Jag har fått chansen till ett nytt smalare hälsosammare liv. Som ger mig så oerhört mycket. Och det är jag sanslöst tacksam över. 

Anna Book och Expressen - lågvattenmärke. Skäms er!




Kommentarer
Postat av: Katarina Eklund

Tack för att du skrivit detta. Jag håller med dig. Expressen borde tänka sig för lite

2011-08-06 @ 17:03:36
Postat av: Mari

Håller helt och hållet med dig. Vi har ju gjort operationen för att få en förändring i vårat liv. Jag skulle inte gnälla bara för att jag inte kan göra något som jag gjort innan opn.

Jag är så otroligt glad att jag fått opn och att mitt liv mycket bättre nu. Jag gör så mycket nu som jag inte kunde innan opn.

Jag har opn att tacka för mitt friska liv. Vad gör det då att jag inte kan äta vissa saker!!!!



Kram

2011-08-07 @ 11:37:16
URL: http://www.marisdag.blogspot.com
Postat av: Lotta

Men jösses vad fin du är på kortet Daisy..Fantastiskt jobb du har gjort...Kan ingen annat än att hålla med dig i det du skriver Många bra tankar..Kram från Syster Lotta.

2011-08-07 @ 21:06:24
URL: http://www.azzi.se
Postat av: marina berglund

Hej Daisy!



Ja, det känns trist när det bara skrivs negativt om "våra" operationer...



Inför min op gick det så snabbt att jag inte hunnit berätta för alla mina vänner innan- så dagen innan och direkt efter op på sjukhuset pratade jag några vänner...varav en hela tiden refererade till Anna..."har du inte hört hur illa det gått för henne"- "hur vågar du göra som hon?"

"- har du verkligen tänkt igenom detta?!



...och jag kunde bara säga som det var...jag hade inte läst el hört något om henne innan...mest för att jag inte ville höra det negativa- utan jag pratade mycket med tre personer som alla sa att det var det bästa det gjort i sitt liv-trots att en dem hade hade fått en fruktansvärd tarmvred och legat på sjukhus...



Sen kan jag inte annat än tycka synd om Anna Book... När man gör en sådan här op så har man ju förväntningar och vill må bra!



Jag tror att tidningarna skriver det som de tror att läsarna vill köpa/läsa..



Själv blev jag op i maj och har mått prima hela tiden!!! Är sååå nöjd!



Du ser också ut att må bra! Bra jobbat! Kramar från Marina

2011-08-08 @ 11:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0