ögonaböj

Jag har glasögon. Det har jag haft i över fyrtio år. 40 år - herrejesses - ett helt mansliv som det heter.
Nåväl - jag har aldrig trivts med dem. ALDRIG! Så för ett stort antal år sedan beslöt jag mig för att skaffa linser. Optikern upplyste mig att jag bara behövde en lins! Smart hanterbart tänkte jag. Och promenerade iväg med min ena lins i ögat. Och det var ju bra - tills det att jag började tappa den i handfatet när den skulle tas ut eller sättas in......

Så jag avslutade mitt linsburna liv och övergick till glasögon. De ska bäras ALLTID men jag är ju opportunist så det gör jag inte alls. Nä jag har dem när jag läser, skriver eller tittar på tv. Vilket har gjort att jag faktiskt ser väldigt dåligt. Fast å andra sidan är det rätt skönt för jag kan skylla på att jag inte ser.

Faktum är att jag hör bättre också när jag har glasögonen på mig. Så då kan jag ju skylla på det också - att jag inte hör.

Och vad är nu sensmoralen i denna lilla berättelse. Äh det finns ingen.
Ha nu en bra dag!






Kommentarer
Postat av: Terminalglasögon

Trevligt läsande. Följer din blogg då och då. Alltid att man går härifrån leende.

2011-08-12 @ 17:38:23
URL: http://www.terminalglasogon.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0