danska drömmar

visst låter det som en sorts småkakor. Men det är det inte! Det är något helt annat. Spenderade för några veckor sedan fem dagar i Danmark. Det var inte någon nöjestripp, eller visst var det förnöjsamt, men jag arbetade mesta delen av tiden. De två första dagarna var jag på Fyn och gjorde ett reportage. I två dagar talade och intervjuade jag på danska. Det var så häftigt. För visst besöker jag mitt älskade Köbenhavn ofta, men då blir det mest småprat i butiker och med hotellpersonalen. Men nu förstår ni, i två dagar fick jag använda mitt fadersmål.
Det är många år sedan jag bodde i Danmark, så många så varken fingrar eller tår räcker när jag ska räkna ut hur många. Men språket sitter där. Och efter några dagar så drömde jag på danska. Förstår ni min enorma glädje!
Det var de danska drömmarna det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0