den bästa presenten

Här vilar lathetens lättja! Det är helt underbart. Jag har gett mig själv ledigt och gör precis bara det som jag vill göra. Plockar lite hemma, lagar lite god mat, kaffar, umgås med nära och kära, promenerar och njuter sanslöst!

Tänk om alla kunde ge sig själv lathet i present. Eller i julklapp. Det är det bästaste som finns. Värt mer än filttofflor, iPhonar, matkassar eller morgonrockar!

Jag är ju privilegierad med att inte behöva känna någon julstress, då jag inte firar jul! Och jag lider mer er som känner sig oroliga och stressar upp sig. När vi har våra judiska helger så är jag så lyckligt lottad att vi i allmänhet firar dem hos finaste snällaste släktingen eller hos godaste vännerna. Det är en ynnest. Ingen stress där heller!

Så stressen har jag plockat bort helt och hållet. Istället råder den absoluta totala slappheten! Idag har jag fötterna på bordet och boken i handen. Jo du läste rätt. Trots att det är december så har jag faktiskt öppnat en bok! Jag som enbart läser på somrarna, har faktiskt frångått mina principer och fjantiga "JAG KAN INTE LÄSA PÅ VINTRAR HÖSTAR OCH VÅRAR"! 

Nu finns det bara en sak till att säga: NJUTBART!





Kommentarer
Postat av: emilia

njut, det är du värd efter arbete och allt annat som livet består av. trevlig advent!

2011-12-18 @ 12:26:05
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: emilia

God fortsättning!

2011-12-27 @ 18:29:34
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0