gratulationer från mig till dig

Jag skulle så gärna vilja sjunga för dig idag, min käraste vackraste härligaste väninna som inte finns ibland hos oss längre. Komma hem till dig med ett STORT fång krispiga tulpaner i alla färger. Minst 20 stycken ska det vara! Som du tar hand om på ditt väna vis och sätter i en vacker vas som du sedan placeras på soffbordet. Sen ska jag krama om dig och vi ska äta ”himmabakade” fastlagsbullar med mandelmassa i, eller förresten det hade nog blivit tårta från Tösses en sådan här STOR dag! Du nollar ju!

Men nu var du ju en sådan person som mer än gärna firade andra människor. Dina närmaste och dina alla vänner. Men se det bryr jag mig inte om käraste du för idag är det din dag! Bara din!

Du ska veta att det går inte en dag utan att du finns med mig. Fortfarande vill jag ringa och berätta saker. Det händer så mycket som du bör veta. Eller som jag vill fråga om. Men det lägger vi åt sidan, för idag är det bara Din dag!

Jag vill veta hur du har det där du är? Tar man väl hand om dig, eller är det du som tar hand om alla runtikring dig, som du alltid gjorde härnere hos oss. För jag är nämligen helt säker på att du är däruppe, någonstans i himlen. Du ligger säkerligen på ett mjukt av vackert moln och tittar ner på oss för att kolla att vi har det gott. Eller hur? Blir du firad idag? Jag är övertygad om att du blir det, på precis det viset du vill bli firad på.

Du är SAKNAD, varje dag. Hela tiden. Men se det tänker jag inte tjata om nu, utan bara sjunga och uppvakta! Vad jag köpt till dig i present blir en hemlighet ett tag till. Puss och kram från mig till dig bästaste av bästa väninna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0