olika sorters kärlekar

Det är faktiskt inte enbart skor som jag älskar, utan också väskor. Det har gått i arv. Min mamma hade visserligen inte så många väskor men de hon ägde vurmade hon för och de var stora investeringar. Speciellt krokodilväskor. Jag har två i min garderob nu. En stor svart och en ännu större brun. Historien om den bruna ska jag berätta om en annan gång här, det lovar jag. Men inte idag. 

Istället ska jag förtälja om att min dotter också har ärvt mormors och moderns fäbless för väskor. Hon har redan börjat "samla". Eftersom vi bor STORT på 44 kvm så har det blivit som det blivit. Alla väskor har samlats på garderobsgolvet eller hängts på krokar av alla de slag. Men igårkväll gjorde jag slag i saken och fick någon form av överskottsenergi. Väskorna måste sorteras - tänkte jag. Och vi har MÅNGA väskor. Vi kan helt enkelt inte bärga oss när vi se en väska som faller oss i smaken. 

Jag dök in i garderoben - ja ja dök in och dök in  - alltså det är ingen walk-in-closet - utan en traditionell liten garderob. Men jag lade mig på golvet i alla fall och drog ut ALLT! Det var väskor och skor huller om buller, kan man säga. 

Så kom jag på - var ska jag lägga dem nu då. Då tömde jag mitt skåp i mitt lilla sovrum. Utan att fundera vad jag skulle göra med tröjor, koftor, pikétröjor, strumpor och underkläder??????? Men det löste sig. Jag tömde dotterns skåp. Så gjorde jag helt enkelt en rotation. Väskorna i mitt skåp, mina saker i dotterns skåp och dotterns saker i......................oj ja just det. Var skulle jag nu göra av alla hennes saker?!?!?!  Ähhhh - det berättar jag om en annan gång?????


Här ser ni ett litet urval av våra väskor. Det finns flera - utspridda på andra ställen i våningen???
Här är en del av våra väskor. Det finns många fler, men de är utspridda runt om i våningen?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0