älskar

att fylla år gör jag! och det varje år?!?!?! Som ett barn ligger jag vaken om natten och undrar vad som ska hända under dagen och vilka födelsedagspresenter jag kommer att få. Och då ska ni veta att jag har varit skild i nio år och flera födelsedagar vaknat helt allene! En gång gick jag till NK och köpte mig en liten söt väska i födelsedagspresent, bad dem slå in den och satte den på bordet. På födelsedagsmorgonen sa jag förvånat - nä men vad kan detta vara????

Självklart har mina barn uppvaktat mig. Med kaffe på sängen som sig bör. Och paket förståss! Och det är så roligt. Varje år! En sak är säker- man har inte roligare än man gör sig. Så därför planerar jag alltid någonting trevligt för den STORA dagen. För några år sedan bjöd jag mina bästaste väninnor på lunch på Grands Veranda. Ett år blev det en liten men naggande god tillställning. Nästan nyinflyttad här i mitt älskade Hjorthagen hade jag öppet hus och i min enorma våning (44 kvm) minglade 28 personer. Finns det hjärterum finns det stjärterum!
När jag fyllde 50 - ja då åkte mina barn och jag till Hamburg och firade i dagarna tre. Sedan hade jag mottagning och mingel på Riddargatan. För 60 personer med levande musik!

Förra året blev det först lunch på stan med dottern. Sedan bjöd jag min goa familj på middag på Frippes och kvällen avslutades med att jag bjöd goda vänner i Cardierbaren och till det Pol Roger. Min favoritchampagne!
Jag lovar - sämre kan man ha det.

Och imorgon är det dags igen. Jippi! Snart kommer dottern över för att vara här när jag vaknar imorgon! Jag har redan börjat få fjärilar i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0