från ett dimmigt Sälen

Jag befinner mig i Sälen, närmare bestämt på Högfjällshotellet, tillsammans med cirka 300 andra personer som på ett eller annat sätt är involverade inom försvar och säkerhet. Den årliga Folk & Försvarskonferensen är i full gång och allt är nästan som det alltid har varit. Nästan. Undrar ni vad jag menar med det, så följ med på min blogg från och med idag till på onsdagförmiddag då jag anländer en annan slags civilisation nämligen Stockholm.

Det är 12:e gången jag närvarar på denna så eftertraktade konferens. Blev kallad för veteran, och nu undrar jag, vad kriterierna är för att få en sådan beteckning. Är det kanske så att de tycker att det räcker nu, för mig alltså, eller är det möjligen en "fin" utmärkelse som väntar. Nåväl, 12:e gången innebär också att jag både sett, hört och varit med om det mesta häruppe! Överbefälhavare och kommit och gått, Folk-och Försvarsordförande valts nya och en del ledarsidor och har förnyats (eller föryngrats) med nya ledarskribenter och redaktörer.

Men Högfjällshotellet består och så gör Folk & Försvarskonferensen.
Nu i denna stund träder vår EU-kommissionär Cecilia Malmström upp på podiet. Hon ska prata om EU:s säkerhetsstrategi ovh cyberhot. Jag återkommer senare, jag lovar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0