min dag idag

Morgondagen var inte riktigt "min dag" i Sälen. Cyberhot är en mycket viktig fråga och ett ökande hot mot samhället, men jag måste erkänna att det inte är mitt gebit. Jag lyssnade med STORA öron, men överlät tyckandet till andra mer pålästa skribenter.

Idag är det däremot daisys ämnen som skall upp på agendan. Och det ser jag fram emot. Försvars- och säkerhetspolitik ska diskuteras, och försvarsmininstern står i talarstolen klockan tio munter i ett. OCH JAG KOMMER vara på plats. På första parkett. För att lyssna, och för att kommentera. I år har han och vår överbefälhavare Sverker Göranson fått ett öppet brev av mig, publicerat på politikerbloggen.se redan i torsdags. Där jag påmindre dem om att vi har ett frivilligförsvar med nästan 200.000 medlemmar. Och att detta bör tas upp i deras respektive anförande här i Sälen. Nu får vi se hur det blir med det?!?!?!

På bilden ser ni min Folk-& försvarspackning för i år. Numera reser jag light!! Till skillnad från "för i tiden" då jag hade väska modell STOR innehållande bland annat åtta par skor. I år räcker det med tre par=)!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0