bönan

Att kaffa blivit populärt vet väl alla. Och att man betalar rätt höga priser för koppen. Men å andra sidan är det ju ingen som gnäller över att ölen kostar 65 kronor eller att vinet kostar 95 kronor glaset. 

I förmiddags gick jag jag in på "Lilla Kafferosteriet" på Baltzargatan 24 i Malmö. En oas, jag lovar. Där fick jag mig berättat om olika sorters bönor och beställde kaffe från Burundi. Spännande. Jag fick se hur det rostades och dofta av den sagolika doften. Hela proceduren var jättetrevlig! Och kaffet smakade mycket gott. På den lilla gården satte jag  mig under parasollet när regnet droppade från himlen. Så gott kaffe och god doft - som det blir när det regnar på sommaren.




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Trevligt - ska ta mig dit

2011-06-07 @ 14:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0