lakrits

jo jo ni läser rätt. Det står lakrits. Som jag uttalar laaaackriiiissss. Jag har fått fäbless för det. Och köper ibland några stycken söta bitar att tugga på. Förlåt Syster Lotta, men jag kan inte låta bli. Några gånger har det gått jättebra och jag har kunnat äta fyra-fem bitar utan problem. Njutit ordentligt och mått superbt bra.

Men så har det också hänt - och jag ska vara riktigt ärlig - att jag fått så kallad "dumping". Då mår man inte så bra, diplomatiskt uttryckt. I mitt fall så börjar jag darra i kroppen, blir jättetrött och får ont i magen. Och måste helt enkelt inta ryggläge. Jag blir så infernaliskt trött och tycker väldigt synd om mig själv och ångrar STORT att jag stoppade i mig de där lakritsbitarna. Det är straffet helt enkelt! Och jag tänker sedan efteråt att min omoperation från Gastric Banding till Gastric Bypass  varit lyckad. I det läget vill jag aldrig i hela mitt liv smaka på en lakritsbit igen.....
Bilden är från igårkväll när jag firade min ankomst med ett gott glas rosévin på altanen. 





Kommentarer
Postat av: Mari

Ja, fy bubblan för dumpning. Man blir alltid efterklok när man får en sådan. Synden straffar sig själva. Igår dumpade jag på en grov macka med ost och idag har jag kunnat äta en likadan utan problem.



Kram

2011-06-27 @ 20:51:56
URL: http://www.marisdag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0