man vänjer sig

Det är otroligt vad man vänjer sig snabbt. Att ha ledigt alltså. Jag gör ABSOLUT ingenting. Jo förresten - igår diskade jag och tömde två papperskorgar. Det var tungt, jag lovar. Blev helt slut efteråt och fick sätta mig ner och ta en kopp kaffe!!!!!

Idag åt dottern och jag frukost på Elite Plaza på Birger Jarlsgatan. Helt underbart att semestra i sin egen stad. Och ett mycket trevligt sätt att börja dagen med. Jag älskar att se när en storstad vaknar. När caféinnehavarna tvättar uteborden och sopar rent framför farstun. När leveranserna kommer med bröd och när de stressade springer till sina arbeten. Själv går jag långsamt och njuter av att min chef äntligen gav mig semester!

Sedan hände något. Vi shoppade loss?!?!?!?! Jo jo minsann. Kängor, skor, kosmetika, kaffekoppar och lite annat smått och gott. Och så mådde vi så gott i våra shoppingsjälar efteråt. Så det så!




Kommentarer
Postat av: Jessica

Oj vad du skriver trevligt. Snygga kängor btw

2011-06-15 @ 16:57:53
Postat av: Mari

Härligt med semester. Här är en som ska jobba HELA sommaren, men det gör mig inget. Har varit ledig så mycket att jag gärna jobbar =)

Förstår att det var jobbigt att diska och tömma papperskorgar ;)

Underbart med shopping. Jag gjorde min shopping förra veckan.



Kram

2011-06-15 @ 19:32:12
URL: http://www.marisdag.blogspot.com
Postat av: Kajsa Östergren

Hej! vad trevlig din blogg verkar vara! lär verkligen att läsa dina inlägg lite mer! :p Ha en trevlig dag =P

2011-06-27 @ 23:25:06
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0