sämre fötter????

Jag tror aldrig jag sett så många foträtta sandaler som jag gjort dessa fyra dagar jag varit här. Både på män och kvnnor. Alla varianter. Med remar här och där och kardborrband lite överallt. Det måste vara rekord. Och de has på fötterna från arla till midnatt. I ur och skur. På stranden, promenaden och på restauranten.

Nu tänker jag inte gnälla om vad jag tycker om det, men undrar - HAR NORDEUROPÉER sämre fötter än de som är från mellan- och sydeuropa?????

De år jag bott i Italien och södra Frankrike på somrarna har jag inte ens kunnat räkna till två eller tre par sandaler. Förutom om det kommit en busslast med svenskar, danskar, norrmän eller tyskar. Då har antalet direkt höjts till skyarna. 

Jag konstaterar alltså, trots att jag inte gjort någon vetenskaplig analys, att vi som bor norr om München troligtvis har behov av remar, kardborrband och luftiga "icke-skor". Vi har alltså sämre fötter helt enkelt. Så måste det ju vara eller hur?!?!?!?!






Kommentarer
Postat av: Per

du gör det igen Daisy. Sätter foten på spiken eller vad det heter!

2011-06-29 @ 15:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0