48,46,44,42,40

Nej det är inte bingo. Absolut inte! Utan något helt annat från mitt liv som jag vill dela med mig av till er. Jag hade gott ner många många kilon och skulle köpa en fin baddräkt. Något som jag drömt om så länge att jag knappt kunde komma ihåg sedan när. Väl inne i boutiquen tar hittar jag DEN baddräkten jag ville ha och tog storlek 48. Lite svårt att veta så bäst att vara på den säkra sidan. Då kommer butiksinnehavarinnan fram till mig och säger: - Nej det där är helt fel storlek. Och jag får rena skälvan i hela kroppen och säger, - har ni storlek 50?!?! - Käraste du, svarar hon mig, du ska ha storlek 40 och ler med ett STORT vackert leende.

Lite nervös var jag när jag tågade in i provrummet och provar underverket i vackert rosa. Och den sitter som den ska. Helt underbart och då kommer tårarna och jag börjar hulka hög. Ägarinnan kommer störtande in i hytten och säger: - Hur är det fatt. Vad har hänt. Vill du ha vatten? Och jag säger: Det är glädjetårar, jag är så lycklig.!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhhhh! Se där! Jag är övertygad om att rosa kommer sitta som en smäck!!!

Vad kul Daisy! Din förtjänst alltsammans!

2011-03-16 @ 18:00:29
Postat av: Mari

Jag förstår din glädje. Njut av den och din urtjusiga baddräkt.

Kram

2011-03-16 @ 20:09:06
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: Lena

Å vilken känsla! Grattis!!!

2011-03-17 @ 06:47:35
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Så igenkännande! Visst är det underbart när man blir så glatt överraskad :)



Grattis!

2011-03-17 @ 11:47:04
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: AnnaPanna

Ännu en namne i operation!

Grattis grattis, man tror inte det är sant när man är i provhytten!

Visst är det livet det, att kunna gå i o prova "normala" storlekar!

hälsningar från till en början stl52 -> till nu 38/40! (and I love it!)

2011-03-19 @ 00:33:45
Postat av: Lillemor Steen

Hej Daisy

Tänk jag kan förstå dina glädjetårar. När du som jag gått så länge och bara kollat på större o större storlekar. Viken glädje att ha nåt ett sådant mål som du har



Kram på dig, jag gläds med dig

2011-03-21 @ 14:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0