att resa med krympt mage

Att resa är att leva, sa någon klok människa. Vem kan jag inte komma på nu?!?!v Rest har jag gjort mycket, i Europa framförallt men jag har också besökt Israel, Usa och Thailand. I Sverige har jag kuskat runt från kust till kust från norr till söder. Och jag älskar det!

I resandet och upplevelserna ingår också syn- och smakintryck. Och för mig som är magsäcksopererad - två gånger till och med - har det betytt att jag inte kan ägna mig åt den form av frosseri som jag gjorde förr. Alltså måste jag tänka annorlunda och även förändra mitt resätande. I Paris finns det enormt mycket gott att smaka på, det vet vi alla. Och jag var helt enkelt tvungen planera ätandet.

Morgonen började med en café au lait och en baguette med ost. Jag kan inte dricka och äta samtidigt, så jag började med cirka en halv baguette. Och resten lade jag in i en servett för att ha till mellanmål. Vi satt lugnt och länge för att jag skulle kunna äta långsamt och sedan efter ett tag ta den underbart goda kaffetåren. 

Så var vi redo för Paris i vårsolen och använde och slet på skosulorna ordentligt. Lunchen intog vi mer än gärna på ett brasserie. I torsdags åt vi på en judisk deli i Maraiskvarteren. Jag beställde kycklingvingar med sallad och dottern en hamburgare - kosher givetvis. Av alla vingarna - jesses de måste minst ha varit nio stycken kunde jag äta fyra. Det smakade såååå gott och salladen likaså. 

Kaffe ute i solen på Place des Vosges och lite senare tog jag upp min medhavda macka!!! 

På McDonalds av alla ställen köpte vi frukt- och grönsakspåsar som vi hade som mellanmål! Fast erkännas bör att vi faktiskt käkade Donkenmat (som dottern säger) en kväll. Fiskfilé utan bröd funkar helt okey för mig och till det en stor sallad. Urgott tycker jag. Inte så franskt men gott - hehe!

Det går att semestra med bypassmage. Inga som helt problem. Med lite planering bara. Och gärna en halväten baguette i väskan!




Kommentarer
Postat av: Olga

Intressant att läsa om dig.

2011-03-07 @ 21:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0