dagens början

Morgonpigg är jag inte. Fast jag är inte sur eller gnällig eller så. Men inte pigg helt enkelt. Beroende på att jag inte sover så många timmar på nätterna. Nuförtiden bryr jag mig inte speciellt mycket om det. Det finns så väldigt många andra saker man kan oroa sin hjärna med. Så inte sjutton orkar jag spekulera om sömnen!

Jag har privilegiet att driva eget och därför också bestämma själv. "Kan själv" - det är en ynnest. Jag lovar! Då styr jag också min tider och vet att helst inte - utom i värsta nödfall - boka in något före klockan 11. Förr kunde jag ha dåligt samvete för det, men inte numera. Nä, så är det bara. Ingen ser ju hur flitens lampa lyser härhemma långt fram på småtimmarna. Och vem bryr sig - hahaha!

När jag håller på att morgna mig så börjar jag med att plocka upp "min älskade Svenskan"! Så tillagar jag en kopp kaffe med mjölk (mellan) och numera väldigt lite socker i. Jag kan helt enkelt inte sluta med socker. För då är kaffet inte gott. Men ute på caféer då går det bra utan det lilla söta. Märkligt, men om det kan jag spekulera en annan gång. Så tar jag in koppen i mitt mångfascetterade rum och sätter mig vid datorn. Förresten det där med kopp är också viktigt. Igår träffade jag en kvinna som är så härligt läcker. Hon berättade att hon gärna går upp en timme tidigare för att göra iordning sin frukost, tänder ljus i sovrummet, puffar till alla kuddarna i sängen och sedan tar in DEN DÄR VACKRA KOPPEN och äter frukost i sängen. Som jag njöt när jag hörde detta. Hon älskar koppar av alla de slag och skämmer bort sig själv med de vackraste av vackra.

Tillbaka till Daisy. så loggar jag in på facebook och börjar surfandet. Samma varje dag. Först min dotters blogg: www.stephiesmode.blogg.se. Efter det blir det Blondinbella, Angelicascloset, Simplicity, karinolofsson, trevlighelg, svenskdamtidning.se, Berlingesketidende.dk, New York Times, Jerusalem Post och sist men inte minst billedbladet.dk.

Så vaknar jag. Och jag älskar det. Att läsa unga människors bloggar håller mig uppdaterad på vad som händer och sker och jag blir så enormt glad över deras kreativitet. Det ger mig inspiration. Världshändelserna är mitt jobb och min passion och skvaller och mode är extra bonus.

Efter det är jag "fit for fight"!



Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh vad glad jag blir =)



är det orginaltavlan du är intresserad av eller en repro?

2011-03-01 @ 15:47:32
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0