nu är det gjort

Har precis stängt ned chatten efter Kalla Fakta -programmet. Det var en märklig känsla att se sig själv på tv - för att inte säga höra sin skånska. Men jag är nöjd med min insats och det känns bra att jag lät tv-teamet få följa med hela vägen. Så att tittarna kan få en liten inblick hur vägen dit, under och efteråt är.

Det var oerhört många frågor som kom på chatten. Och jag är inte förvånad. Visar man ett program som handlar om övervikt, operationer och dess konsekvenser säger det ju sig själv att tankarna blir många. Att jag sedan själv kom med tipset att jag skulle chatta och svara på frågor ser jag som lite märkligt, men det var bra att jag gjorde det.

Hann inte svara på alla frågorna, men väldigt många!

Nu ska denna nöjda tacksamma ödmjuka och glada halvtossiga damen ta sig en grapefrukt för att fira dagen. Karriär som tv-stjärna, ja varför inte. hahahaha. Nu skrattar jag så hela skrivbordet skakar.

Kommentarer
Postat av: blivande Patient.

Hej !

Tack för både din medverkan i prigrammet och din tid på chatten . han få några frågor besvarade av dig:) Tack . tycker du var fantastisk och är en mkt vacker kvinna..

var väl en fråga vi inte hann med nu. men kanske kan ta den sedan:)

vill bara tacka än en gång och lycka till med den fortsatta resan:) jag hoppas snart vara där oxå:))



Kram Cino

2011-03-10 @ 23:33:03
Postat av: daisy

Cino!

Tack för de fina orden. De värmer verkligen!

Fråga gärna mer här på bloggen, hoppas jag kan svara...

LYCKA TILL!

2011-03-10 @ 23:39:14
Postat av: Lena

Tack för att du var med i programmet. Hade du inte varit det så hade allt bara varit negativt, bra med lite positivt över det hela. Hade jag själv inte gjort operationen (vilket jag gjorde i juni 2010) så hade jag blivit väldigt negativ och skeptisk efter att ha sett programmet. Jag fattar inte varför de måste vinkla det så dåligt? Du hade ju också lite problem innan, så din historia var ju inte rakt igenom positiv. Varför hade de inte med en som var 100 % nöjd? Skevt vinklat!! Jag gjorde min operation i Tyskland, och "screenades" alltså inte i Sverige innan. Jag har inte gått hos någon dietist och har heller inte kontakt med någon nu efteråt. Det är inte så bra, eftersom jag nu står still på -24 och har gjort det ett antal månader. Ett hekto då och då går jag ner, men det är ganska frustrerande. TROTS DETTA, att jag alltså känner stor frustration över utebliven viktminskning, är jag 100 % positiv till operationen. Hade jag inte gjort den så hade jag, istället för att gå ner 24 kg på 9 månader, garanterat gått upp nästan lika mycket. Jag var i en kraftigt nedåtgående spiral, så det räddade väl livet på mig. Vad jag ville ha sagt med denna långa kommentar... TACK :) och lycka till!

2011-03-11 @ 04:55:35
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Soulsister

Jag är glad att du var med i programmet, som en motvikt mot allt det negativa som togs upp. Jag är en av alla de tusen som är SUPERNÖJD med min operation och ångrar mig inte för en sekund. Det är 16 månader sedan jag opererades och jag har lämnat 50 tunga kilo bakom mig.



Så tack!

2011-03-11 @ 08:04:08
URL: http://www.soulsistersdiary.com
Postat av: Mari

Jag såg Kalla Fakta igår och blev besviken. Det var bara mest en massa gnäll. Visst har dom rätt att få säga sitt, men vart tog det positiva vägen? Förutom dig. Det var kanon att du var med i programmet.

Själva så blev jag opererad för 13 månader sen. Mår nu toppen, men har haft två slängar av magkatarr. Men vad jag har förstått så är det en vanlig komplikation. Jag ångrar inte min operation, bara att jag inte gjorde den tidigare. Skulle jag inte ha gjort den, så skulle jag säkert sitta i rullstol inom ett par år då jag är ledgångsreumatiker.

På dessa 13 månaderna så har jag gått ner ca 40 kg och det har blivit lite överskott här och där. Tyvärr så tillhör jag dom som får eksem och svamp i mina hudveck. Men går allt som det ska så kommer jag att få det bortopererat. Skulle inte landstinget godkänna det, så tror jag att jag bekostar det själva.

Än en gång tack för dina positiva ord i programmet.



Kram

2011-03-11 @ 11:54:08
URL: http://marimanfredsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Daisy du är min nya idol! :) En frisk fläkt med en massa positiva energier önskar att fler vore som du!

Kram på dig!

2011-03-11 @ 15:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0