nytt vårligt friskt

Jag ÄLSKAR färska blommor. Och då helst växter med färg på?!?! Alltså förstå mig rätt nu - det ska vara blommor på bladen. Inte kaktusar och benjaminfikusar och sådant. Snittblommor är också fint, helst då tulpaner, rosor och ranunkel! Men i ärlighetens namn så är jag inte berikad med så många friska vackra blommor härhemma. Självvalt. Jag reser helt enkelt för mycket och mitt ättelägg kommer inte ihåg det där med vatten, blommor och bin. Eller hur var det nu?!?!?!

Så därför är glädjen EXTRA STOR idag. För nu finns det blommor i hemmet igen. Och de är av äkta vara. Jag ler bara av att skriva ner det. Där jag sitter nu och författar kan jag se min lilla rosa ranunkel (som är min absoluta favorit) och de som komma skall. Påskliljorna. Det är så njutbart. Eller hur?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0