semlor och kvinnor

Jag äter inte semlor. Inte numera i alla fall. Och så länge jag kan komma ihåg så har jag bantat just när det är fastlagsbullstid. För jag säger fastlagsbulle, eftersom jag i själ och hjärta är skånska! Så idag när det är fettisdagen blev det ingen sådan alltså. 

Och inte firar jag kvinnodagen heller. Kan hända jag är bortskämd som lever i ett land där kvinnor till största del är jämställd männen. Dock har vi inte kommit dithän än att vi har lika lön för lika arbete. Och det är en skam på torra land. Men någon feminist är jag inte och kommer aldrig att bli. Visst skulle jag kunna visa min solidaritet med de kvinnor i världen som lever i länder där diktatorerna behandlar kvinnor som om de vore sämre än boskap. Och det gör jag i min tysthet. För mig själv. 

Så denna dag den åttonde mars 2011 har jag istället intervjuat försvarsministern! Och den inledde jag med att ha med fastlagsbulle till honom och hans informationsstab. Rent krasst hade jag med bullarna för att lite mjuka upp stämningen, då jag inte är så populär hos ministern. Jag är som ni vet ganska kaxig och räds inte att kritisera chefen för försvarsdepartementet. Men jag lovar er, det blev en lyckad och uppskattad gåva. Jag sa till Sten Tolgfors när jag kom in med de fyra semlorna i handen. - Vägen till mannens hjärta går via magen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0